Köpenhamn

Nu är jag och Pär i Köpenhamn och hr det så bra!
Just nu har vi nästan precis kommit tillbaka från frukosten och ska göra oss iordning för sista dagen här.
 
Det är verkligen en fin stad! Påminner rätt mycket om Sthlm, och det känns att man inte är allt för långt hemifrån, vilket både är rätt skänt men samtidigt lite tråkigt. Maten är väldigt lika hemma och det är jag tacksam för!! Är lite kinkig på mat.

När vi kom i fredags var vi så trötta för såhär såg den dagen ut:
Flyg från Umeå till Arlanda 07:00.
Landade vid 08:00, då åt vi frukost på sky city hotellet.
Sedan åkte vi tåg upp till Gävle vid tio.
I Gävle kollade vi på en lght, fin var den.
Vidare till Proffice och sen på Logica. Vädret var underbart och vi som kom från "norrland" hade ju väääldigt mycket kläder på oss! Satt o tog en bira o varvade ner o så kom sara och joinade oss..treevligt!

Tillbaka till Arlanda med tåg.
Flyg till Köpenhamn och tåg in till hotellet.
Så vi var rätt tröttanär vi var framme!

Hotellet är i alla fall fint jag har tagitlite bilder jag ska lägga ut sen tillsammans med de andra bilderna.

Tycker ändå i har gjort och sett mycket.
Vi åkte en "canal tour" en liten sightseeing i båt det var jättetrevligt och den stråålande solen och 15 graderna i luften gjorde int saken värre.
Ströget, druckit en o annan carlsberg, varit på museum, och igår var vi på bröndby satdion o kollade när brönby if vann med 1-0 mot esbjerg??
Det var en mycket trevig upplevelse. Kommer bilder därifrån också.

Idag ska vi ta oss bort till Nyhavn o sola oss lite, funderar och på att gå på ripley´s beleive it or not ett slags museum.
Sen flyger vi hem.

Ska bli både roligt o tråkigt att komma hem. Saknar min ´hund så jag döör snart.

Skriver lite mer när jag kommer hem.

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0