TORSDAG. - Nu händer det grejjer

Hej svejs Vänner!
Var lika trött imorse som igår morse när jag vaknade. Omställningen från dagjobb till kvällsjobb som gör sig påmind. P hade varit ute med Igor innan han for till jobebt så jag kunde med gott samvete ligga kvar i sängen och titta på Nyhetsmorgon ända till elva typ :D Mycket häärligt!

Jag och Pär ska ju flytta till Gävle nu och letar lägenhet. Vi har hittills bara kollat efter hyresrätter men igår slogs vi av tanken att vi faktiskt kan köpa en lägenhet! Vi har hittat två mycket fina lägenheter som vi gärna skulle vilja ha. Vi ansökte om lånelöfte igår och det lät inte då i alla fall som att det skulle vara några problem. Så igår fyllde vi i en lite mer detaljerad blankett som dom sedan ska ta beslutet om. Så håll tummarna alla!!! Bostadslån är väll inte så svårt att få då banken alltid har lägenheten som säkerhet som FÖRHOPPNINGSVIS stiger i värde. Om man senare vill köpa hus så har vi lite o kötta in på det också..vilken plan =)
Så roligt att kunna fixa och dona med vad man vill utan att ha fastighetsägarens godkännande.
Nåja vi får se hur det blir med den saken!

Nästa roliga grej är att vår lägenhet nu verkar ligga utannoserad som hyresledigt! Och idaghar det varit ett par och tittat på den. Dom tyckte den var jättefin, men tyvärr hade dom också en lägenhet som dom behövde bli av med, och det lät som det var 1:a juli som gällde även där! Men det återstår att se dårå!

31/3 slutar jag på Vattenfall. Och har inte haft något nytt i sikte.. =( Men när jag kom på jobbet idag hade jag fått mail från ett ställe jag har jobbat på i Sundsvall och det lät som dom skulle behöva lite folk! :D Vet dock inte från när, kanske blir det bara över sommaren men då vet man ju i alla fall att det är två månaders arbetslöshetssatansskitbajs man måste stå ut med men att jag vet att jag får jobb efter det! Hoppas bara att det blir ilte mer än bara över sommaren!!

En av Pärs föredetta klassissar jobbar på ett gruppboende här i Umeå som också behövde folk, så hon skulle höra efter om lilla jag kanske kan jobba där lite i vår..hoppas hoppas =)

Hörrni vad glad jag är idag, det verkar lösa sig det mesta tillslut hihih

Nu är det snart helg igen och vi har inget inplanerat.Skööönt. Vi ska förresten tvätta bilen (som vi aldrig gjorde förra helgen) för den ser förjävlig ut sen resan till Lycksele. Kommer dock bli en kort helg för jag jobbar kväll imorgon och dag på måndag.. =(

Håller mina tummar för Timrå ikväll..kom igen nuråå!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0